MTV BRÄNDIN KIRKASTUS
Monta tapaa katsoa, tuhansia tapoja nähdä.
MTV, Suomen johtava kaupallinen TV-yhtiö ja videosisältöjen talo, halusi toteuttaa brändiuudistuksen, joka kokoaisi kavalkadin sisältö- ja kanavabrändejään selkeämmin yhden emobrändin alle.
Uudistuksen keskeisenä tavoitteena oli luoda bränditarina ja -lupaus, joka vahvistaisi emobrändin roolia ja kiteyttäisi sen merkityksen suomalaisten elämässä. Kertoa tarina yhdestä MTV:stä, joka tarjoaa yhä useampia tapoja tuntea, kokea elämyksiä, pysyä ajassa kiinni – ja ennen kaikkea ymmärtää enemmän.
Suunnittelun lähtökohtana toimi huomio siitä, että tänä päivänä ihmisillä on yhä enemmän valinnanvaraa sen suhteen, mitä haluaa katsoa ja mistä – ja ennen kaikkea millaisena haluaa nähdä maailman.
Havainnosta löytyi MTV:n vahvuus. Kun kanavia, sisältöjä ja katsottavaa on loputtomasti, moni ajautuu vain itseään miellyttävien sisältöjen luo, jotka vahvistavat omaa kuplaa. Mutta MTV:n rooli on tarjota jotain enemmän: näkökulmia. Se tuo viihdesisällöissään koko ajan esiin vähemmistöjen tarinoita ja uusia representaatioita. Lisäksi laadukkaat ja monikanavaiset uutis- ja ajankohtaissisällöt tarjoavat jatkuvana virtana totuudenmukaista tietoa maailmasta. Oivalsimme, että katsomista tärkeämpää on näkeminen.
Brändilupaus kiteytettiin muotoon “Monta tapaa katsoa. Tuhansia tapoja nähdä.” Se kommunikoi vahvasti MTV:n laajaa tarjontaa monessa eri kanavassa, mutta myös sisällön ajatusmaailmaa ja ymmärrystä laajentavaa tehtävää.
Bränditarina kerrottiin manifestimaisena filminä, jonka kuvakerronta tarjosi vahvan emotionaalisia samastumispisteitä jokaisen omaan elämään, yhteiskuntaa puhuttaneisiin ohjelmiin ja ajankohtaisiin asioihin – unohtamatta MTV:n vankkumatonta roolia jokaisen suomalaisen päivässä.